Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

January 26, 2012

Pindah ke Melaka...

Hi..lama benar tak update blog ni..sejak2 busy jadi ibu ni kan..hihihihi..ada je masa tuk tira..ada je masa tuk tira..tu pun cukup2 je masa yg ada pun..yang len belajar dan menguruskan hal rumah tangga..cewah...hihihi..tambah sket, masatuk famili jalan2 pun ada jugak...buka tenet pun da jarang sejak2 projek master aku da siap..ngeh ngeh ngeh...ok2...bangga kejap sb aku berjaya siapkan projek aku yg bagi aku sgt la memeningkan kepaa da juga susah..huhuhu..tp atas izin Allah, berjaya jugak aku sudahkan ia....
29 jan ni aku da pindah ke melaka..jadi jarang2 la korang nmpk muka aku dn hubby n juga tira di JJ taman U..tempat kitaorg bosan2..hehehe...barang baru 20% siap kemas...byk lagi ni...tinggal baper hari je lagi...adoiii..tp yg penting esok last tira dihantar ke umah ibu dia...jadiii.....esok je la nk kemas satu umah pun...td da hantar thesis aku....result lum tau, tp insyaAllah lulus..doakan la gred yg bagus tuk aku ye...en hubby tka yah kata la kan, mmg tak terkata la aku...aku ni takde la sehebat dia..hihihihi..tp bangga jadi bini dia...sb dia ni ringan tulang, suka tolong, tak penah nk marah2 aku...lembut budi bicara dan juga sgt2 memahami aku dikala aku marah happy sedih..dan macam2 lagi...ttiba je citer benda ni...hihihihihi...
walalupun keje da siap, final da abis...tp penat tu masih la tak ilang..tambah2 tgh berbadan 2 ni....kadang2 punya la bz sampi lupa ada baby dlm perut ni...dasyat kan....jalan bagai org tak mengandung la...biler da mengah tu baru teringat, eh eh aku mengandung rupanyer..lupa la plak...ok boleh ke gitu? hihihih...kali ni mengandung cuma rasa teruk 1st month sajer...then dapat mkn nasi kandar yang kau nak tu, da terus ok...muntah tu jarang2 tu pun klu bangun pagi gosok gigi...rasa la nk muntah tp takde la seteruk time mengandung cik tira dulu...24 jam aku nk muntah..gelak terlebih pun aku weeekkkkkk...muntah satu umah...makan terlebih pun gitu....tp kali ni alhamdulillah...ok je la...cuma yg tak berubah satu je la..mkn mmg lalu....mkn je keje aku..badan dipam pam..tp takpe..nk sedapkan ati, biasa la mengandung mmg gitu..cuba tak mengandung, slim je ko....hahahahaha..cam kelakar la plak..cam biasa baru 3 bulan, perut cam org pregnt 5 bulan...buncit ooo....tp kali ni mkn lambat sket je mula menggeletar satu badan....kena isi minyak katakan...baru aku kuat sket....time tira tak igt, tp camtu jugak la kot...aku dok berharap...da njuga en hubby terchinta ni pun berharap kali ni baby boy..tp andai Allah bagi kami baby girl pun tak kisah...tetap bersyukur..seronok sgt mengandung ni...walalupun sakit belakang, walalupun asyik nk terasa hati dan nangis mengada2 kan...tp mmg best bielr rasa ada baby dlm perut...aritu da scan nmpk la anak mama dlm perut ni tgh sedap landing dlm kantung mama tu...umel je...anak mama yang da setahun kuar tu pun sihat...sangat sihat...dan juga sgt menghiburkan hati...kadang2 walalupun suara mama ilang ada ilang ada, mama tetap happy ngan dia..wlaalupun dia malas nk jln asyik manja nk org angkat, mama tetap syg dia..walaupun suka menjawab "aloooooo"...biler dilarang itu ini, mama tetap gelakkan telatah dia...syg sgt nur umairah athirah ni...mmg sgt kelakar dia ni...aku pun tiap2 hari gelak itu ini tgk dia..marah2 jugak tp geli hati pun ada jugak...hihihihihi..pandai cium adik dlm perut lagi dia tau...hihihi..agkanyer dia paham kot ibler papa kate ada baby dlm perut mama....tp klu mengamuk dlm kete, terus dia tak igt adik dlm perut ni...dasyat ooo klu dia nangmuk nak papa dia tambah2 klu papa tgh bawa kete...pening kepala den tau....bukan nak kate..tp mmg terlalu manja cik tira ngan papa ni....takleh ilang sket dr pandangan mata mula la "papa...papa"...pngggil selagi papa tak menyahut dok panggil situ la..tp pelik, suka ium mama..papa tak nak...malu2 gitu...gigi da 6 batang....yang len bilernk tumbuh tak tau...jalan mals, nak org pegnag satu tangan baaru berani nk jalan..bak kate hubby, tira tak onfident nk jalan sendiri..tetapi..biler senyap2 aku tgk dia jalan je sendiri..sajer sb dia tau nt tunjuk skill jalan papa n mama tka angkat da biler jln2 JJ nt...hahahahah....
umah kat melaka da ada tuk disewa...deposit pun da bayar...harap2 bahagia la kitaorgni kat sana..masuk keje pun happy2...tka nak jumpa golongan yang buat aku tka suka berada di tempat kerja..tp for 1st semester mmg happy la kot..hope forever n ever...sblm aku kuar belajar, ada kawan yg best2 dan baik, masuk pun mst ada kan...kan...hehehehe....anyway, da jadi mak org takkn la tka reti bawa diri kan..nervous jugak ni nk masuk keje...nak ngajar org katakan..tp takpe, dengan ilmu di dada akan kucurahkan kepada student2 ku..kihkihkih..insyaAllah, semoga Allah permudahkan...tp dlm masa yang sama nk kejar wat PHD cepat2..tak sabar nk org panggil Dr.Ida...hihihihihihi..
ok la..nt update lagi..nk tgk tv jap...pe laen hubby wat kat luar tu..dok burn cd thesis la tu..esok dia hantar..rini tka sempat sb baru dpt signature supervisor dia..cam biasa, ne hubby sentiasa rilex dan maintain steady...kalau aku menggelabah je kejenyer..hehehe..ok la bye...

No comments:

Post a Comment