Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

January 26, 2012

Kemas Rumah...

Hello...rajin lak nk update...ni pakai latpop en hubby...laptop aku ntah mana aku letak..mst takde bateri..malas nk charge2 ni aku remabat laptop en hubby yang full bateri ni..hihihihihi...rini operasi mengemas rumah dijalankan setelah bercuti 1 hari uruskan hal2 org dewasa..hihihi....pg td da uruska sman ygaku kena dlm utm dan juga en hubby da submit thesis dia ngan jayanyer...so...dengan harapan semuanyer berjalan lancar la tuk majlis konvokesyen nt...hihihihihi....bulan 5 lambat lagi..tp sebab bulan 5 perut sy sudah memboyot ngan baby kecik dlm perut ni....so nk kena pikir baju apa ye yg sesuai....nk juga yang lawa2..tka nak la klu jubah biasa je...bukan senang nk dpt master ni..mungkin bagi org lain senang...tp bagi aku susah...banyak cubaan dan dugaan aku tempuhi tau..ops silap, aku dan hubby dan cik tira tempuhi..masing2 kena kasi komitmen yang tinggi...baru leh berjaya lepas master ni..yela..da kawin ada anak n pregnt lagi, dugaan dan susahnyer lain tuk org yang berkawain takde anak lagi, atau berkahwin tak pregnt, dan atau org yang bujang lgi...walalupun papepun, dulu penah give up nk wat phd kan, skang ni semangat nk buat..tambah2 anak nk masuk dua da..so kena usaha lebih tuk masa depan anak2 kitaorg ni..bukan nk kejar kemewahan tp jamin kehidupan yang sempurna tuk anak2 kitaorg ni..huhuhuhu...dulu mak ayah kitaorg yang berusaha yg terbaik tuk kitaorg, skang ni giliran kitaorg lak buat tuk anak2 kita...awal2 lagi, hubby dan aku da bincang, nt tira start belajar masuk sekolah kitaorg kena g hantar dna ambik..ini untuk mengelakkan benda2 tak diingini berlaku..andai kate hubby de keje, aku kena g ambik..ok bosssss.....see see pikir masa depan tu...hahahahahahha....baby dlm perut mama ni pun kena bagi sepenuh perhatian jugak...anyway ni tak masuk la plak dlm tajuk aku kali ni iaitu mengemas rumah..hihihi..melalut la plak....biasala kan...
bab2 mengemas rumah byk rn hubby yang tolong, aku ni tau2 je la org pregnt buat keje byk2 penat, duduk lama2 sakit badan...so tolong sket2 je..btul mmg sket je aku tolong...seb baik la Allah bagi suami yang ringan tulang cam en hubby saya ni...syukur sgt2...aku lipat baju sejam aku ambik..ha...terkejut tak..yela..baju berlambak nk kena lipat sb asyik basuh sidai dan tak sempat nk melipat...baju gantung, ok la kan...baju yg kena lipat takde masa selama ni nk lipat ada masa pun time cik tira ada..bek tak yh...sejam jd la 2 jam nt...pastu suara ilang..gara2 berleter marahkan budak kecik yg tka paham kena marah tu...hihihi..mm..ni rindu la plak kat cik tira...miss her so much..pagi ni byk berleter..bukan aku tp cik tira..asal aku panggil je soh datang ada je benda dia membebel sorang2...datang tidaknyer pun..cuba klu papa dia yg panggill..eh tak yah tunggu panggil pun dia sndri datang nk soh papa angkat..ok la..anak papa katakan...hihih
ok la..perut lapar, nak ajak en hubby kuar mkn..lapa...k bye

No comments:

Post a Comment