Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

December 29, 2011

Tira Da Nak Jadi Kakak!!!

Hi...lama tak update blog kan..hihihi...ok2...seperti dia aku bz la ngan keje..alhamdulillah..aku da berjaya present projek master aku...seronok sgt...yg lagi best tu, aku berjaya designed multi-hopping tuk network in 802.11....yahuuuu....design sendiri..tu yg aku suka sgt tu...new thing in UTM...wah wah wah...bangga jap...hehehe..lecturer aku kare, "ini benda baru kita hasilkan di utm..alll lecturer should appreciate it"...ok..makasih..nt kasi sy A ye Dr...hehehe....so bak kate Dr aka my supervisor aku, kena wat publish paper, then dpt A....tp kena pulun wat btul2 la thesis..da sekarang ni sy bz menulis thesis sy...sgt busy smp da 3 hari methodology sy tak siap2 lagi...chapter lain pun tak wat lagi..byk nk dibetulkan..report tuk project 1 tak leh dipakai sb tukar tajuk tuk sem ke 3 ni..huhu..takpe...sb nk dapat result baik, aku akan pulun tulis thesis ngan baiknyer...doakan aku ye...
antara sb yg buang methodology aku tka siap2 lagi sb aku skang ni da tak macam dulu..kuat dan bertenanga...skang ni aku da berbadan dua lagi....alhamdulillah atas rezeki yg Allah berikan pada aku, hubby dan juga princess kecik tira...aku mengadung da nak masuk 2 bulan gitu la...next week nk g scan tgk heart beat lak...aritu scan da nmpk kantung....sgt2 dan teramat2 happy ...org yg lagi xcited adalah en hubby la...dulu first time pregnt, hubby awal2 cam takut je..biler da 4 bulan gitu da mula ok...tp takut tu takde la dia marah2 or tak jaga aku langsung...tp dia cam kaget la tgk baby biler scan..muka lain je...lama2 dia la yg sengeh lebih...pastu da kuar cik tire tu...hmmm....pe lagi..dia sorang la ada anak gurl dlm dunia ni lagaknyer...klu cium tu bertalu2..tira la kawan sepermainan dia..tira la yg sentiasa wat dia gelak mengekek2...tira la tempat dia nk bising2...seperti.."tira..papa kata apa???"....kadang2.."tira..syg papa..."..mcm2 la...smpi umah pengasuh nk ambik tira, dia la berebut2 ngan mama nk cium tira...adoiiii....klu dulu dia gelak kuat2...skang sejak tira ada dia gelak mengekek2 gitu..hehehe..sorry abg...ni just eleborate je abg..bukan mengumpat tau..ayg sgy abg...hehehe...
ni kali kedua pregnt, awal2 test urine tu, da tau positif hmmm...sengeh lebar..peluk mama pastu terus terkam tira kate.."tira nk dpt adik..yeahhh.."...ok..pastu tak lama pastu g scan...klu dulu scan perut papa dok sebelah mama,kadang2 usap kepala mama..tp kali ni lain sket...papa pegang tira..smbil tgk scan gambar tu, smbil peluk2 tira..pastu bising2.."tira..tu adik tira.."...ok aku rasa bahagia sgt..Ya Allah..semoga bahagis ni berkekalan smpi biler2..amin.... so, hubby da bising nk startm enyimpan tuk anak kedua da ni..ha..bagus la abg...abg simpan la..ayg nk beli baju2 keje ayg..kena beli semua yg pregnt2 nyer...sb baju kurung nt confirm tka muat bile da 3 bulkan ke atas..almakluma la..aku pregnt 4 bulan da besar perut cam 9 bulan kan..heheheh...kali ni harap2 baby boy...tp klu Allah da kasi baby girl..kitaorg terima dan tetap happy..patut la sejak2 ni tira asyik2 nak manja ngan mama..skit2 da menyendel kat mama..pastu klu mama tido kalut bawa bantal tido nk tido sebelah mama...tp manja ngna papa tak leh nk kata apa la kan...papa kuar kejap je g kat gate, digoncangnyer grill smpi nk runtuh bumbung umah kan...papa marah, menangis bagaikan papa rotan aje...adoi...manja bebenar..tp tira tak suka pukul2 budak lain..tak suka berebut ngan budak2 lain..ngna mama dia suka la gado2..berebut2..tp ngan org lain dia tak camtu..tira suka mengalah sb tira pikir ..."malas la nk layan..nak ambik la..nt papa aku beli kan yg baru je...weeekkkk..."..hahahaha..takde la...tira ni tak suka gado2 pun..aku pun tak suka klu tira suka pukul anak org..or berebut2 gna nanak org...klu org tak nak kasi...dia sneyap je...pastu g main benda lain..tp selalunyer..tak sempat main benda lain, papa dia perasan dulu, terus ambik dan lambung2 dia..pe lagi mengekek2 la gelak...mmm..smlm saje lepas tira..da boleh jalan sendiri anak mama n papa ni..jauh gak dia jalan...pastu kali kedua ok lagi..kali ketiga dia marah sb penat..hehehe..pg td jalan lagi..seronok sgt...masih dlm proses pemerhatian lgi ni...
ok la..nk sambung tulis thesis...hehe..nt update lagi...bye

No comments:

Post a Comment