Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

September 08, 2011

Penangan Cempedak..

Hi...rini nk citer pasal aku lak..citer athirah nt kita citer ye..skang dia sdg bersuka ria tido..hehehe...td ambik dia tgh tido naik kete bangun jap tuk lambai kat ibu, then tido terus atas badan mama dia...balik umah tido la atas tilam best dia tu..hehehehe....ni nk citer..dunno y lately aku ni teringin sgt nk cempedak....asyik teringat cempedak je..nk sgt cempedak goreng...tp aku nk goreng sednri..aritu kat Kedah my mom da beli n gorengkan..pastu sejak tu asyik nak dan nak dan nak....kat kedia johor ni semua takde jual..pelik aku..sblm aku balik raya bercambah ada...pastu yang ada pun cumanyer yang da digoreng..hubby da pusing merata tmn u ni da ...tak jumpa..yang da goreng pun hubby pujuk nk beli aku tak nak..aku kate nk yang mentah n nak goreng sendiri jugak....pastu smlm da pusing2 takde jugak..ok la..kecewa...pastu aku cam takde selera mkn je..hubby mmg puasa..aku tak pose ...ikutkan nk tp takpe la ..next time..so aku nk makan pe pun cam tak de selera..hubby pelik la..mcm2 dia offer nk wat nasi goreng kau tak nak..nk masak mcm2 kat aku pun taknak..aku mkn biskut Biscotti Almond tu je...pagi tu mkn gak la nasi sket..then tghari aku mkn maggi..hubby pun naik pelik tgk aku...offer KFC pun tak nak..tak ke pelik ke..aku kan mmg kuat mkn ttiba2 semua tak nak..sb hubby asyik desak tak makan sgt aku pun mkn la pagi tu nasi yang smlm aku wat tuk hubby sahur ...then tghari hubby dok bising isua aku tak nak mkn aku makan la maggi...tup2 dlm kol 4 gitu..aku masuk bilik..konon nk rest la..hubby tanyta lagi aku marha dia ke sb tgk aku lain je...aku kate la tak sb mmg tka marha dia pun...ok la..bielr kate nk tido hubby pun tgk la TV...aku dlm bilik tak jadi tido tup2 mengangis...dok sedih npe takde org nk jual cempedak kat aku...npe bielr nak semua takde...da nangis2..tup2 hubby masuk blik terkejut tgk aku dok nangis dlm bilik sorang2...biler tnaya kau kate la.."ayg nak sgt cempedak..npe takde cempedak..."....terus hubby soh siap2 g cari cempedak...g la gerai jual goreng2 buah tu...hubby kate nk beli yang mentah, dpt la tp skit je tu pun org tu kasi free sb dia kte buah ni tak elok sgt..ok la..happy..then cari lagi jumpa gerai goreng gka kat belakang UTM tu...aku beli jugak sebiji..tka kopek lagi..ikutkan dia tak nk jual dia kate ni gorengnyer je...tp beli jugak...4 inggit..ok la..kecik je pun..tp ok la..terubat la sedih nk cempedak aku..sakng ni tgh tersenyum ria sb dpt cempedak...mlm ni nk goreng mkn ngan hubby...tka best mkn sorang2...ok la...biler pikir2 balik...ida dr dulu smpi skang tka penah berubah kan..seb baik hubby pun tka berubah..still melayan perangai aku ni...mmg pape mst nangis...tp hubby pun pelik...time aku awal2 ada tira dlm perut cempedak goreng tu la buat aku dok mengidam beria je...ni ttiba tiba.....opsss...hehehe...takde la..bukan sb pregnt pun tp sb mmg aku ni tka dpt pape mmg nangis..hahah..ok la...hubby perli aku td sb nmpk aku dok update blog..tau dia kate pe.."akhirnyer..cempedak yang diidam2 kan da ada kat umah.."...ok takpe...nt mlm aku goreng kasi 2 biji je hubby mkn..hahahah...ok la bye

1 comment:

  1. Haah, aku igt lg bila time exam jer masuk bilik ko mesti nangis. X abis baca lg padahal brapa mlm dah dok baca buku. Rilex ida, jangan nangis2 nnt tira pun riso tengok ibu dia nangis. Be happy my friend :)
    Selamat Hari Raya, mintak maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete