Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

March 23, 2011

Sakit Hati ngan tukang kira duit kantin..

Hellu..ni nk update sb aku sdg marah sgt2 ngan TUKANG KIRA DUIT KAT KANTIN UTM... ha...mmg bengong perempuan tu...mmg aku benci sgt biler tgk muka dia...da juga mmg tak sedar diri..ha...ambik sekali...baru iang 1% dr kemarahan aku ni....nk tau kisahnyer...meh aku citer..
"dik nak air barli ais satu..." hubby kate..
then da siap kasi la kat kitaorg..."alamak ada semut la.."..aku kate...tp dlm ati besarnyer semut tu..tak nak ambik la...patut la sblm bagi kat kitaorg dia tgk2 air tu...da nmpk semut nk jugak jual...
"takpe..dia wat lain.."..org buat air kate...kitaorg pun ok la...tunggu jap..then g la bungkus sup daging plak...
ttiba2 nmpk tukang buat air tu kate.."alamak ada lgi.."..dia pun sangkut la 2 plastic air barli yg BERSEMUT tu...aku tka suruh pun dia buat lain..aku tak tau pun kali kedua dia wat still ada semut..
ttiba2 si tukang kira duit aka perempuan tak sedar diri tu kate
"TAK YAH BELI AIR KAT SINI LA..KLU NK G BELI AIR TIN KE..BERSIH SKET...BAYAR DAGING NI JE...BUAT AKU PENING KEPALA JE..PELIK BTUL SAMPAI 2 PLASTIK TAK NAK...DA..TAK YAH BELI AIR KAT SINI"...mmg kuang ajar kan perempuan tak sedar diri tu...
aku terkejut la ttiba2 sound kitaorg yg tak ckp pape.tunggu senypa je ni..yangh ubby lak..cam biasa bukan nyer nk paham org perli2 dia...hubby lak dok beria ckp.."takpe la..buat air milo je la dik.."...sb hubby tak dgr perempuan tak sedar diri tu ckp pe..bukan tak dgr..tak paham sb slang kelantan ckp kan...pastu tukang buat air tu pun wat air milo...pastu perempuan tak sedar diri tu dok ulang "DA..TAK YAH BELI AIR KAT SINI.."..aku pun bengang la..aku kate kat hubby "DAH ABG..DIA TAK BAGI KITA BELI AIR KAT KEDAI DIA..TAK YAH BELI"..hubby lak pelik la..pastu perempuan tak sedar diri tu cam terkejut la aku ckp kuat gitu..pastu pe lagi..aku bengang la ckp camni kat dia.."ADA PLAK LEH CKP CAMTU KAT ORG...DA AIR KO JUAL ADA SEMUT...AKU TAK NAK LAK..CAKAP MAIN LEPAS JE....KLU NK BERNIAGA JAGA LA SKET KEBERSIHAN....TAK DE LA SEMUT TU..NI NAK MARAH2 ORG LAK..."...nah..ambik skali..org2 kat belakang tu ntah dgr ke tak..tp hubby kate aku ckp kuat...lantak la diorang...bagi aku perempuan tu mmg kuang ajar..mmg tak sedar diri..mmg rasa nak lempang muka dia..mntang2 hubby aku ni baik..tak kate pape..senyap..cakp baik je..ko igt senang2 ko nk cemuh n cakap kat kitaorg sesuka ati ke??? ko igt ko tu bagus sgt ke setakat jadi tukang kira duit..sekali pun klu ko ni tauke...mm..aku sumpah ko bankrup tak lama lagi..ambik ko....mm..mmg sakit ati aku rasa..mood aku tgh baik..tgh happy2 ngna hubby...tup2 kena lak dgr dia suka2 marah kitaorg depan org ramai..ko igt ko tu bagus sgt ke???? aku lagi suka klu tuake NOOr yang jaul tau..ntah kenapa ko lak leh dpt tender...harap2 semester depan ko blah..tak yah berniaga kat fke utm tu..ko g berniaga kat hutan...klu jual air ada semut besar pun warga2 hutan kat situ tak kisah...eiii..sakit ati je aku rasa..ikutkan hati nk lagi sembur..tp igt lak athirah kat umah pengasuh..aku malas nk marah2 lagi...tak tau npe..biler nk marah teringat kat anak..aku reda sket...lagi satu klu ko pening sgt la kan...da tak yah berniaga..g dok umah tgk tv...setakat nk kira duit tukang kira duit pun pening..apatah lagi aku ni yang dok belajar macam2 kat fakulti tu...lagi la pening berbanding ko..bangun celik mata arah org buat ni buat tu..then kira duit ambik duit biler budak2 datang beli makanan..tu pun ko pening ke???? sekali pun ko pening mmg tak patut ko ckp camtu kat kitaorg ni...tambah2 aku ni yang mmg lebih hebat mulut lancang dr ko ni...aku saje2..tak de la nk sakit kan ati org gitu...kot2 la kate nk perli2 pun jarang sgt..klu aku kat tempat dia..aku mst kate.."maaf ye dik..ada semut.." bukannyer kate cam dia kate kat kitaorg...ada plak tak bagi kitaorg beli air kat kedai dia...hei..ko dpt tneder keje kat fke utm ni pun sb kitaorg ni ada tau..klu takde org nk bli kat kedai ko ko nk jualkat hantu??? hubby kate sblm dia blah dia sound gak...dia kate "air ada semut kan tak elok.."..tp hubby ckp nada baik je...hubby kate elok je aku sembur kat dia..then aku blah ..dia senyap je...padan muka dia...tp aku harap sgt dia bankrup...tak tau npe..aku sakit ati sgt kot..tp klu aku da tak sakit ati pun aku harap gak dia bankrup...benci la org suka2 ati ckp camtu kat hubby aku...pas ni lapar camana pun aku tak hingin nk mkn kat fke utm tu...sb aku benci tgk muka perempuan tu...yela kan...da org tka suka kita g kedai dia...klu la bapa aku dekan kat fakulti tu..cepat2 aku soh dia halau peniaga camtu...hahaha..ok la..malas nk marah2...aku tulis ni pun sb bengang yang amat..bising2 kat hubby nt hubby tension lak..sb hubby ckp td.."da la syg..tak yh pikir..nt ayg sakit ati lagi..biar je dia..da2 tak mau marah2.."...so pe lagi aku buka la blog ni..lepas marah..muahahahaha...td hubby kate "ayg tulis pe tu..."(sambil senyum manis dia la)...sb dia tua mst aku marah2 kat blog ni..hahahaha....ok skang da lega sket..baik aku wat assigmnt aku dr pikir pasal hal td...nt aku dapat sakit la..da la tgh selesema lak ni..pastu nk demam pun ada ni..mmm...ok la..bye

No comments:

Post a Comment