Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

January 07, 2015

New Year 2015

Assalamualaikum...Ya Allah dah lama xtulis blog ni..suddently jari jemari ni laju pula keyin email and password yg semeangnyer da lama lupa tuk blog ni..skali tupppp dapat juga masuk..ok la..da alang2 nk juga wish Happy Ney Year 2015!!!.

Banyak da berubah...skang anak dah dua...suami tetap satu...dan aku tetap aku juga...hahaha...tira da nk masuk 5 tahun..irfan nk masuk 3 tahun...aku dah nak masuk 30 tahun...da tua da aku...hmm..klu rajin update nt anak besar rajin x ea membace celoteh mama dia ni??? haha...

Banyak benda da berubah sekarang, dah tak macam dulu...aku pun setiap hari terkejar2 ngan kerja yg takkan pernah habis..kerja mencari ilmu... :)

Dulu after master sibuk belajar macamana cara mengajar...skang da fasa bagaimana mencari research terbaru serta berebut2 mendapatkan dana geran...tp aku belum expert mana lg...xlama lagi kalau diizinkan Allah aku nk usaha pula untuk mendapatkan PHD..apa pun semua kerja ni takkan lari dr mencari ilmu...tu la kerja aku dan insyaAllah sampai bila2...

Irfan sekarang da besar..lagi besar dr kakak Tira...hahaha..maybe ikut genetic papa dia agaknyer..Tira masih la kecik lg..mcm la genetic mama dia..hahaha...anyway dua2 alahmdulillah sihat..bila ada diorang hidup makin berseri...sb diorang la kawan aku..teman aku..penghibur aku..org yg selalu bt aku marah..semua la..bila ada anak 2 ni tambah lagi satu kerja aku iaitu jadi referee...haha..bila gaduh aku kena setelkan..jatuhkan hukuman yg sesuai ng perbuatan mereka..hahaha..biasa la kan budak2..klu xbergaduh aku rasa pelik..kalau hujung minggu selang sejam aku akan dgr kakak Tira menangis..adik irfan pula berlari selamatkan diri..xpun adik menangis dan kakak tira pula berlari selamatkan diri...dan selang sejam juga la aku kena start berleter kat diorg..anyway..nasib baik sleang sejam..kalau setiap 2 minit..mau hilang suara aku kan..hahaha..

anyway setiap kali bising2 berleter kat anak2 hati marah sgt..tp ksang ni bile diingt2 mcmni mula tersenyum..ye itu la yg buat hidup kita indah...sgt indah...

en latif??? masih macam dulu...xpernah lupa bt kek besday aku setiap tahun...sentiasa ringan tulang..semakin hebat dgn masakan western dia...hahaha...sama mcm dulu...cuma kalau dulu main ng tira main sopan2 gitu sekang ni main ng irfan sampai nk tercabut jantung aku..lambung sana sini...sambil irfan ketawa nk pecah dinding rumah...hahaha...bila ditegur jgn bt gitu katanyer "xpe...irfan kan boy"..ok ...ha..dan macam dulu juga ada je jawapan dia..hmmm...

da pindah rumah baru jadi aktiviti hujung minggu sentiasa penuh..tanam pokok..cabut pokok tanam balik..bertukang itu ini...mcm2...ha.kalau nak tahu.. en latif skang ni semuanyer berkebolehan..boleh mengajar..boleh buat produk sndri...boleh bertukang..buat kolam...wat tulisan khat..mcm2 la..hahaha
semua benda yg ada dalam rumah kitaorg adalah hasil dari usaha aku dan en latif la..anak2 pun ada usaha diorang tersendiri seperti tira rajin menjaga adiknyer semasa mama dan papa dia buat kerja..walalupun hanya untuk 5 minit..kemudian bergaduh..baik balik..dan berulang2 la...haha..

ok la..nt aku update lg...sb skang ni nk setelkan kerja..bila melalut pasal budak2 dan en latif mmg xabis cerita... :)

No comments:

Post a Comment