Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

April 12, 2012

Sy nkjadi ibu yg baik..

Hello...rini rajin plak nk update..tunggu cik hubby yg tak sudah2 lagi keje nyer...sgt la bz...huhuhu..takpe la...kang aku bising nt dia kecik ati plak kan..so diam je la...tp takpe gak..aku leh update blog..takde idea pun nk update...minggu lepas g jln2 kat Aquaria..mmg best..tp gambar2 tak update lg..nt update bru citer la...
ttiba teringat cik tira...pg td dia bangun tido aku tak layan sgt sb terbangun lewat..jadinyer terlambat la nk ke kerja..then tak iron baju lg..adoiii..pastu biler tira cak 2 aku layan gitu2 je sb nk cepat kan..aku silap tarikh..igt rini aku ada seminar kan..rupanyer minggu depan..hihihi..cian tira..da la lupa bawa air kotak dia..biasa la time anta mst nangis...pastu aku ngan hubby g beli air kotak baru kat koop...g hantar..still dgr dia nangis2 lagi..cian anak mama..sedih kena tinggal..da la bangun pg pun mama tak layan sgt kan..kadang2 biler pikir..aku ni bukan ibu yg baik..sedih...minta maaf ye tira...mama akan berusaha jd ibu yg baik tuk tira n adik...
anyway...tghari mama g tgk tira sbenarnyer..amam tgk tira tgh tido..tido sambil tonggeng punggung..kawan2 yg len semua tido baik2 nyer posing..tira je lain dr yg lain..mama mula pikir..'adoii..tira tira..ada je benda kelakar yg tira buat..."...cikgu kate tira ok je...rini nk usha, tira mkn ke tak sarapan..sedih tau klu tak kasi anak mama mkn..atau skip time anak mama mkn...klu cikgu malas nk layan..nt mama bekalkan roti n pape la tuk tira...biar nt diorang tau, mama isau sgt klu anak mama lapar...mama nk mkn td pun teringt tira tau..da mkn blum...mama kenyang..tira mama kenyang ke tak lg...mama tak nak la klu tira mama kenyang ngan susu je...huhuhu..mama nk anak mama chubby cumel2 sb sihat...
nt tak lama lg adik nk kuar da..nt tira pun mst leh jd kakak yg baik kan...mama pun nk jadi ibu yg baik...mama suka mandikan tira walalupun mama sakit belakang..mama suka biler tira dtg usha mama n cak2 ngan mama...mak suka biler tgk anak mama suka mkn..sambil makan muka senyum..mama tak suka biler tira demam or sakit..nt mama susah ati..mama suka biler tira minum air depan mama n tunjuk betapa sedapnyer air tu tambah2 time mama tgh ganti posa...mama suka suruh tira g ambik itu ini dan tira dtg bawa benda yg lain dr mama minta...mama suka sgt bile tira ada...hmmm..tira nt klu mama takde, tira baca blog mama ni mst tira tau betapa syg nyer mama kat tira...syg jugak mama kat adik kan...tp mama harap mama dpt jaga tira smpi besar...amin...
mm..ttiba dok meluahkan perasaan plak kan...hahahahaha...klu bab tira...bab baby baru ni mmg tak sudah2 aku citer...ni la buah ati jantung permata aku....hihihi...kalau dulu suka benar citer pasal en hubby..skang ni citer anak je...hahahaha...
en hubby pun sama je..takde berubah pape pun...cam biasa tolong aku sentiasa...pujuk aku sentiasa tiap kali aku sedih...biler aku marah cam biasa cool kan aku....klu sedih, mmg dia la tempat aku cari...walalupun mulut aku ngomel itu ini, dia maintain je rilek dia sb dia tau japg aku mst ok blik...hehehe..kalau laki lain tak tau la..hahahaahhaha..sb tu kot Allah temukan jodoh aku ngan dia..sorang cool...sorang potpet2...hahahaha
papa syg sgt kat tira..kadang2 aku bising gak biler en hubby terlalu manjakan budak kecik tu...mmg rapat la diorang tu...nt baby baru kuar nk kasi rapat ngan aku jugak la...jantina tak sure lg..nt insyaAllah ujung bulan 4 ni leh la nmpk...moga2 nmpk la kan..takde la tertanya2 lg...nk panggil baby, ada org mengaku baby lak..biler sebut "baby ni.."..kakak baby lak yg menyahut .."emmm...."...so susah..kena panggil nma..skang ni tak tau jantina tak leh la panggil nama..hihihihi...takpe..once da tau nk cari nama2 yg indah gitu..yg ada makna best2...cam Nur Umairah Athirah mama juga...iaitu Cahaya Permaisuri Yang Mulia....semoga anak mama berakhlak mulia la ye tira...baik hati..tak suka gadoh ngan org...sentiasa happy selalu...amin...
ok la..nt nk siap2 nk balik..da 5.30 en hubby mst datang japg..hihihi..ok la..bye

No comments:

Post a Comment