Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

October 04, 2011

Hello hello hello...

Hi...lama tak update..rindu blog ni...tp tu la busy sgt...ni ttiba terasa nk update..letak sebelah keje jap..japg kita struggle balik...huhuhuhu...cmani la klu da study kan..kekekeke..skang ni hati aku tenang sket...ilang sket masalah....masalah pe pun tak tau...hehehe..tp datang lak masalah tikus...erggghhhhh..benci btul..tikus tu main lak cak cak ngan kitaorg....da baper kali nmpk tp biler g tgk dia ilang dan ghaib..adakah???? iishhh..tak nak la..takut...hehehe...da baper kali aku nmpk tikus tu....aku jerit..tira gelak sb suka tgk benda kecik jln laju2...dia rasa cam mainan baru yang papa belikan tuk dia kot...hubby lak ambik pnyapu nk kejar..adoiii..aku jerit jerit jerit....pastu smbil kate.."takut tikus!!!!"..ok sejak biler aku jadi gitu ntah..dulu dok umah sewa klu ada lipas ke tikus ke..aku yg berani..takde la jerit2...skang da kawin dpt la hubby tu mengada lebih la...yang tka takut dulu semua takut..yg takut dr dulu da jadi terketar2..adoiiii...hehehehe...aku still cam dulu..happy..kadang2 tension..kadang2 emo emo....cuma ksang ni xtiviti aku kurang update....nak kate aktivi aku skang da kurang..i mean aktiviti jln2 cari mkn...aktiviti jln2 tu ada tu ada..tp ntah la..aku da malas nk update.huhuhuhu..gambar2 pun mlas nk update..umah baru aku tu celcom tak kuat sgt..so takde la nk leh upload gambar2 sgt...huhuhuhu....
citer athirah???? she's a big girl now..perangai byk ikut mama....ikut papa pun ada...muka mmg 80% cm aku...20% cam papa dia...tetap samer..manja ngan papa dia....mama pun manja jugak..so berebut2 nk bermanja..kah kah kah..papa kate.."mana syg papa ni.."...dua2 angkat tangan..kah kah kah....tp yang lebih cepat angkat mama la..kah kah kah...nak masak memasak ni..masak..tp tghari da jarang sb da buka kelas..masa byk dihabiskan di lab dan utm..sb nk buat project master kan..huhuhuhu....pg ngan mlm ok la..masak...klu malas hubby tolong masakkan..cam biasa hubby masak mmg the best jugak la kan..hehehehe...
pasal nk tambah anak???? teringin nk pregnt lagi..sb biler pregnt selalu rasa dilindungi...then rasa happy je....rasa ada baby dlm perut ikut kita ke mana sajer kita g...ahhhh...rindu giler rasa saat2 mengandung dulu...tp tu la...nk balik melaka dulu klu leh....nt nk pindah randah susah lak...huhuhuhu..tambah2 athirah kecik lagi...tp prengnt mmg sgt best...tak tau nk kate caner...walalupun selalu penat, slealu sakit2 belakang...selalau tiap2 hari muntah..nangis biler pas muntah...tp aku ttap rasa best...:) then g mana2 pun kita didulukan...hehehe...masuk kelas bukan belajar paham sorang2..tp ada jugak baby dlm perut belajar samer2 kita..then biler dia gerak2 rasa seronok..tira dlm perut suka geletek2 mama..selalu rasa geli...citer, papa tak cayer..sakng ni da kat luar ha...baru papa cayer...contohnyer...time dia tgh minum susu, hubby suapkan...jari2 dia geletek2 peha papa...tangan papa...ha..tu la..mama ckp tak cayer...jari dia gerak2 lembut wat kita rasa geli..ohhhh...rindu lak athirah..td pagi papa kelas kol 8..so mama hantar tira...baik je dlm kete...sambil makn nk suap2 mama lak tu...gelak2..senyum2..then biler da sampi umah ibu , ibu angkat dia mula masam smbiltgk mama..sb sedih agaknyer mama nk tinggal. dia..ala. syg mama ni..nt ptg mama ambik la..mlm ni kita g jln2 ye....really love my princess n king...:)
ok la..nk start wat keje da ni..nt update lagi..dulu aku penah kate kan..tira penawar duka lara aku...see below pic...:)



Biler mama sedih...tira happy kan mama..ni gaya dia...:) thank you tira cyg...u really make me happy...

Bile mama marah sb tira nakal, tira wat muka gini iaitu muka tak bersalah..miss u syg...

Align Center
titiba2 kete mama jadi sunyi....selalu ada baby cumel jerit2 minta dilepaskan...rupa2 nyer baby mama tido....alololo..love u syg...:)

4 comments:

  1. ida...ambil gmbar dia nanges sket.nak tgk.selalu tgk gelak jer...teringin nak tgk dia meragam.huhuhhu

    ReplyDelete
  2. alamak..gambar nangis aku tak penah lak kot ambik..tak igt la...tp klu dia nangis aku tak pegnag kamera la..aku p angkat dia slalu..hehehe

    ReplyDelete
  3. Tira dah berbeza.. dah ada rambut bantyak n dah ada 2 batang gigi.. ini lebih maju dari doktor Yusuf nampaknya.

    ReplyDelete
  4. hehehe...mmg la nana..da besar da tira..ala..takpe..lain baby lain nana...nt yusuf naik 4 batang gigi sekali gus..

    ReplyDelete