Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

July 08, 2013

Ramadhan kali ini

Salam...hello..lama xupdate kan..hahaha...skang tgh membzkan diri ng hal2 keje...da nak masuk da ramadhan..esok da start puasa..seronok sgt rasa...ni kali ketiga sabut ramadhan dengan en hubby...dan first ramadhan ng irfan..ok x? hahaha..tp confrim2 irfan ng tira xpuasa kan..kecik lg...jadi hujung minggu siang pun kena masuk daapur masak tuk irfan dan tira...hihihi,..
Kali ni puasa di rumah sendiri..seronok sgt rs...pastu nk raya da boleh nk hias2 rumah sebab rumah sndri..klu umah sewa pikir 2 3 kali nk hias..kang lebih2 ketuk sana sini, cian plk tuan umah kan...ni tuan umah sndri yg bt kira xde masalah..
puasa kali ni, mlm2 da kena masak siap2 tuk sahur..en hubby sahur mmg kena nasi..ikan xjalan kena ayam atau daging..da arif sgt ng dia...ptg ni balik keje baru nk g beli kurma...klu dulu aku xsuka makan kurma..sejak kawin ng en hubby, da jd suka mkn kurma...sb en hubby mmg mkn kurma tiap kali buka puasa..hihih...target puasa kali ni nk kurangkan membeli juadah di pasar ramadhan sb irfan kecik lg..nk bawa keluar ng asap bagai, so kurangkan...jd maknanya aku akan byk masak dr membeli...sekali sekala bru beli kat luar..tp xtau la klu jd sehari2 demi hari aku ke bazar kan..hahahaha...tau tau je la aku ni..ckp lain, buat lain..tambah2 bab mkn2 ni..hihihi
hari ni juga, aku seronok sgt meja mkn insyaAllah akan sampi..da lama beli tp xsampi2...janji 2-3 weeks..bila hubby kol kata sebelum raya...aku suka meja mkn xde..yg dulu aku da bg kat org..jd meja mkn kitaorg sejak pindah meja kecik dan kena bersila..dan juga kena sentiasa berhati2 ng irfan,semua benda nk tarik..harap2 ada meja mkn hari ni, akan proper la sket tempat mkn kitaorg...keruei irfan pun da beli..jd irfan pun boleh join mama papa buka puasa..sahur...errr..xyah kot..kang xsempat sahur dok melayan karenah kamu irfan..hihihi...
sofa plak, dijanjikan sebelum raya..hari da sampi, tp en hubby reject sb ada koyak sikit...jd alang2 boleh reject, dia reject dr bentul L cantik2, da jd L xberupa L...yg rosak diorg bawa balik untuk repair..dijanjikan sblm raya..insyaAllah...dapat beraya ng sofa baru...
seronok nk beraya tahun ni, sb kat umah baru..walalupun xramai yg masuk lg, tp aku da ada jiran..seronok...nt nk pasang lampu lip lap lip lap raya tu..soket suis en hubby da buat awal2 sblm masuk umah..itu khas tuk lampu raya aku katanya...hihihihi...
skang ni mood memasak membuak2..sb tu bertekad nk byk memasak di rumah dr membeli di bazar..sb en hubby da hadiahkan aku dapur yang alhamdulillah..sgt selesa..selama ni aku selalu bising dapur umah2 yg aku pernah tinggal sepanajng kitaorg kawin semua sempit..kali ni ha..nk complain pun xtau apa lg..bersyukur sgt..he made it just for me...hubby kate, dia buat dapur ni sb dia nk aku happy..selalu bising dapur sempit..pastu yg sgt terharu, en hubby buat pattern yg aku suka..akuselau ckp nk dapur gini la.itu la..sekali semua yg ini da itu semua akudapat...terima kasih Allah..terima kasih en hubby juga..insyaAllah, lepas ni pg2 da xyah bf katl uar, ayg masak...hihihiii...
sebenarnya masuk umah baru mmg byk pakai money...tp alhamdulillah, berkat simpanan dan jimat2 kitaorg, dapapt juga harungi semua ni...smpi bila hari first pindah, menitik air mata aku..betapa penat nye kitaorg uruskan semua ni smpi akhirnya dapat masuk umah ni...bersyukur sgt..
lepas ni bila tira dan irfan d besar sket, masing2 kena masuk bilik masing2...nt klu kawan2 nk dtg rumah pun da xsegan silu da...rumah da kemas...ada bilik yg selesa tuk tetamu..ok la..
ok la..aku nkstart buat research...aritu en hubby da tolong selesaikan amsalah install aku berbulan2 tu..so hari ni nk try run..hopefully semuanyab erjalan ng baik..amin....pas raya da keje tempat lain plk..xsemptn k bt research nt..ok la..bye..gambar rumah aku nt akan diupload sb skang ni tgh proses menghias rumah..bila cantik bru upload sb ramai yg dok nk tgk gambar rumah aku..mm..ok la..bye

No comments:

Post a Comment